Kas suitsetamisest loobumise teenuste pakkujad peaksid koostööd tegema e-sigareti poodidega?
Mõned päevad tagasi avaldatud uuring näitab, et peale e-sigarettide müümise aitavad osad e-sigarettide poed kliente ka moraalselt. Samuti tuleks kasuks, kui suitsetamisest loobumisega tegelevad terviseeksperdid mõistaksid nende rolli endiste suitsetajate aitamisel ning võimalusel teeks ka koostööd.
Uuring viidi läbi UK’s, kus on hinnanguliselt 2000 e-sigarettide müügiga tegelevat asutust. Pandi tähele, et kliendid eelistavad teatud e-sigareti poode, kus peale e-sigarettide ning nendega seotud produktide soetamise saavad nad ka nõu küsida ning kus klienditeenindajad on oma alaga hästi kursis. Samuti on klientide jaoks oluline, et klienditeenindaja oskaks vajadusel soovitada kvaliteetseid tooteid ning õpetada, kuidas neid kõige efektiivsemalt kasutada.
Antud uuringus jälgiti, millist rolli mängivad klientidele meelepärased e-sigareti poed aidates neil suitsetamisest loobuda. Selleks läksid uurijad erinevatesse e-sigareti poodidesse ning jälgisid klienditeenindaja ning kliendi omavahelist suhtlust. Samuti intervjueeriti 40 inimest, kes olid hiljuti tänu e-sigarettidele suitsetamisest loobunud.
Juhtiv teadlane antud uuringus, dr. Emma Ward ütles, et eelnevad andmed näitavad, et 90% suitsetamisest loobumise katsetest ebaõnnestuvad. Kuigi suitsetajad on nikotiinist sõltuvuses, on sellega seotud veel mitmeid keerulisi psühhosotsiaalseid käitumismustreid, mida seostatakse suitsetamisega. Nikotiini asendusteraapiad ei suuda tihtipeale suitsetajaid aidata käitumuslike ning sotsiaalsete suitsetamist puudutavate aspektidega, kuid e-sigaretid suudavad seda teha.
Ta märgib veel ära, et kuna e-sigaretid ei ole litsentseeritud meditsiiniliseks kasutamiseks, siis on tihtipeale e-sigareti poodide ülesanne toetada e-sigareti kasutajaid. Uurijad leidsid, et e-sigareti poodide klienditeenindajad pakkusid suitsetajatele tuge ning olid väga motiveeritud suitsetajaid aitama just neile sobivat e-sigaretti leidma. Nad olid valmis kliendi täpsetest soovidest aru saama ning seejärel neile personaalset nõu andma. Samuti olid just e-sigareti poed need kohad, kus klient sai vajadusel tulla nõu küsima.
Samuti leidsid uurijad, et kui kliendil ei olnud suitsetamisest loobumine õnnestunud, siis aitasid klienditeenindajad mõelda, mis läks valesti. Samuti üritati leida ka lahendus, kas siis teistsuguse seadme või tugevama nikotiini sisaldusega e-vedeliku näol. Seega võtsid autorid uuringu kokku sellega, et suitsetamisest loobumisega tegelevad terviseeksperdid võiksid töötada koos e-sigareti poodide klienditeenindajatega, et üksteist aidata ning pakkuda klientidele parimat võimalikku abi.
Kui ka Sinul on seoses e-sigarettidega vaja nõu, siis tule julgelt lähimasse Veiplandi jaepoodi, me aitame Sind meeleldi!